Krav Maga jest dla kobiet? Jaka sztuka walki jest najlepsza dla kobiet?

 Wiem, że wiele kobiet/dziewczyn zadaje sobie pytanie... Czy sztuki walki są dla mnie?

W końcu z założenia jesteśmy „słabą płcią” i mamy wyobrażenie, że na treningi sztuk walki przychodzą sami faceci, a poza tym nie poradzimy sobie na takim treningu siłowo, wydolnościowo i będą patrzeć na nas jak na niedorajdę.

Nic bardziej mylnego moje kochane Panie!!

Treningi sztuk walki zdecydowanie są dla NAS! Przede wszystkim po to, aby „słaba płeć” potrafiła się obronić przed agresorem, który ma wobec nas złe zamiary.

Pamiętajcie, że najczęściej atakuje mężczyzna, który waży kilkadziesiąt kilogramów więcej niż my. 

I tak, w tym przypadku wielkość ma znaczenie :)

Ale to nie znaczy, że nie mamy szans, że mamy się poddać, że ma nas ktoś skrzywdzić.

Uwierzcie mi, że mamy realne szanse na to, aby coś zrobić.

Bo największym naszym błędem będzie to, jak nie zrobimy nic!

OK! Doszłyście do wniosku, że może faktycznie warto spróbować...

Tylko jest tyle rodzajów sztuk walki...Boks, Muay Thay, BJJ, Karate, Judo, Krav Maga, Defendo, Kickboxing oraz wiele wiele innych...Co tu wybrać? Skąd mam wiedzieć, co zacząć trenować?

Zacznij trenować coś, co pomoże Ci realnie się obronić.

W tym całym wachlarzu różnych sztuk walki dla nas kobiet najważniejsze motto to: 

„Mniej znaczy więcej”

 Nie potrzebujemy się uczyć miliona technik. Jak zostanę zaatakowana mam mieć w głowie zakodowaną jedną konkretną technikę, która pomoże mi wyjść z danej opresji.

Nie mogę się zastanawiać przy duszeniu czy mam zastosować technikę numer 1 czy technikę numer 15.

Po długich latach szukania swojej drogi ja znalazłam!..

CLASSIC KRAV MAGA oraz DEFENDO



W takim razie czym jest CLASSIC Krav Maga?

To militarny system walki wręcz oparty na podręczniku Izraelskich Sił Zbrojnych z lat 70-tych.

Praktyczne i sprawdzone techniki zawierają proste i naturalne ruchy, które są bardzo efektywne i łatwe do nauki. 

Pierwotny system Krav Maga zawierał kilkadziesiąt technik i był przygotowany na około 200 godzin treningowych. Liczyła się skuteczność, stosunkowo krótki czas przygotowania oraz prostota w nauce. Na podstawie tego powstała Classic Krav Maga.

Tak wiem! Militarny system, Izraelskie Siły Zbrojne :) to przeraża...

Ale nie taki diabeł straszny jak go rysują :)

To teraz kilka słów o DEFENDO:

Defendo to prostota, skuteczność. Jest łatwym do opanowania systemem, ponieważ skupia się na szerokiej gamie zagrożeń jakie możemy spotkać w nowoczesnym świecie i oferuje minimalną ilość, kompleksowych rozwiązań. Zasada minimalnej ilości technik pozwala, aby poprzez powtarzalność tych samych struktur w różnych sytuacjach, uczestnicy byli w stanie skutecznie odtworzyć zdobytą wiedzę w sytuacji maksymalnego stresu. Podstawowe techniki DEFENDO są oparte na psychologicznym podejściu do strachu, stresu, poczucia zagrożenia i tym jak je wykorzystać, gdy przetrwanie zależy od własnej siły fizycznej.


Obydwa systemy łączy to samo: SKUTECZNOŚĆ ZNACZY PROSTOTA

Napisałam tyle wzniosłych i pięknych słów, to teraz przejdźmy do realności.

Rok temu zostałam napadnięta. Jedyny uraz jakiego doznałam to limo pod okiem i lekkie stłuczenia głowy.

Ktoś może powiedzieć, no ale jak to? Pani instruktor i miała limo pod okiem? A no tak! Bo nikt z nas nie chodzi po mieście w pozycji walki, nikt z nas nie zakłada, że każdy mijany człowiek to psychol.

Ale każdy z nas ma tak zwaną intuicję, która w tym przypadku być może uratowała mi życie, bo czułam, że coś jest nie tak gdy facet zaczął mnie mijać i moje ciało automatycznie przygotowało się na atak.

Gdyby nie moja obrona tzw techniką schield, gdzie zasłoniłam twarz to mogłabym ucierpieć bardziej. Moje ciało wykonywało instynktownie techniki, których nauczyłam się na treningach Krav Maga i Defendo. Ani przez chwilę nie zawahałam się co mam w danym momencie zrobić. Wiedziałam, że muszę przetrwać. Albo on albo ja!

Udało mi się wyjść z opresji, obaliłam faceta na ziemię. Stres był ogromny i połowy zdarzenia nie pamiętam.

Wyobraźcie sobie gdybym nie trenowała. Ten facet chciał mi zrobić krzywdę. Nie cofnął by się przed niczym! 

Dlatego tak bardzo ważne jest moje Kochane Kobietki, abyście zrobiły ten pierwszy krok dla własnego bezpieczeństwa...

Spotkajcie się ze mną na treningu. Nauczcie się bronić.

Jeżeli wstydzicie się treningów w większej grupie, zapraszam Was na trening indywidualny. To Ty zdecydujesz kiedy jesteś gotowa na podjęcie wyzwania i trenowania z większą grupą.

A teraz krótko o mnie:

Mam na imię Monika. W wieku 16 lat pierwszy raz poszłam na trening Karate Kyokushin i przez wiele lat z przerwami byłam związana z tą sztuką walki.

W 2017 roku pierwszy raz trafiłam na trening Krav Maga w klubie Fighters Fitness na warszawskim Bemowie i....przepadłam :) 
Byłam tak zafascynowana treningami, że spróbowałam również swoich sił z Defendo. I jak się okazało, to był bardzo dobry wybór.

Od dwóch lat jestem instruktorem Classic Krav Maga a od roku również instruktorem DEFENDO.

Należę do międzynarodowej organizacji SAARIO ACADEMY zrzeszającej instruktorów z przygotowaniem w zakresie różnych systemów walki wręcz. 

Można mnie spotkać:

- wtorki, czwartki godzina 18:30 Galeria Północna - Olympic Fight Club - KRAV MAGA
Grupowe Treningi Samoobrony.  https://www.facebook.com/kravmaga.tarchomin

Możesz umówić się również na zajęcia indywidualne. 

Napisz do mnie:


lub zadzwoń:

736-854-187 lub 736 070 100 (Instruktor Krzysztof)







 







Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Treningi Samoobrony Warszawa. Klub Kenko.

Samoobrona dla kobiet Warszawa

Classic Krava Maga, Krav Maga Network, Defendo, Saario Academy, Jyrki Saario, - wszystko o organizacji i jego twórcy.